سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
اخبار پارسی بلاگ

طی تغییراتی که پنج شنبه 23/آبان/87 در پارسی بلاگ ایجاد شد، امکانات جدید و کاربردی به سایت اضافه گردید.
از جمله این امکانات، امکان اختصاص کلمه ی کلیدی برای هر یادداشت و دسته بندی یادداشتهای هر وبلاگ بر اساس کلمات کلیدی و همچنین ایجاد آرشیو خودکار یا دستی به دلخواه کاربر در وبلاگها می باشد.
به کاربران گرامی و خوانندگان عزیز پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این امکانات جدید و نحوه ی استفاده از آنها توضیحات زیر را مطالعه کنند.

آرشیو خودکار وبلاگ:
فعال کردن آرشیو خودکار: کاربرانی که قصد دارند آرشیو شدن یادداشتهایشان به صورت خودکار انجام گیرد به راحتی می توانند این امکان را در قسمت مشخصات کاربری وبلاگ خود فعال کنند و پس از آن، بعد از اضافه شدن هر یادداشت جدید ، یادداشتهای اضافه وبلاگ، به صورت خودکار آرشیو خواهند شد.

نکته 1: چه زمانی یادداشتهای وبلاگ آرشیو خواهند شد؟
پس از فعال کردن آرشیو خودکار در بخش مشخصات کاربری یادداشتهای وبلاگ آرشیو نخواهند شد و آرشیو پس از اضافه شدن یادداشت جدید به وبلاگ انجام خواهد شد.
نکته 2: چه یادداشتهای آرشیو خواهند شد؟
همانگونه که در توضیح بالا هم گفته شد، فقط یادداشتهای اضافه ی وبلاگ آرشیو خواهند شد. در پارسی بلاگ شما میتوانید تعداد یادداشتهای هر صفحه ی وبلاگتان را در صفحه ی مشخصات کاربری انتخاب کنید. مثلا میتوانید انتخاب کنید که یادداشتهای هر صفحه ی وبلاگتان 5 یادداشت باشد. چنانچه شما 7 یادداشت آرشیو نشده در وبلاگ داشته باشید 2 یادداشت به عنوان یادداشت اضافه شرایط آرشیو شدن را دارند و آرشیو خواهند شد و 5 یادداشت اصلی وبلاگ آرشیو نخواهند شد.
نکته 3: آیا میتوان در آرشیو های اتوماتیک ایجاد شده تغییراتی ایجاد کرد؟
آرشیو خودکار پارسی بلاگ به گونه ای طراحی گردیده است که شما به راحتی پس از ایجاد شدن آرشیو می توانید تغییرات لازم ، از جمله تغییر در عنوان مورد نظر و تغییر در یادداشتهای آرشیو شده را مانند آرشیوهای خودساخته ی وبلاگتان انجام دهید. برای انجام این تغییرات باید وارد بخش مدیریت آرشیو وبلاگتان شوید. اما فراموش نکنید با تغییر عنوان آرشیو اتوماتیک ، دیگر به صورت خودکار یادداشتها به همان آرشیو اضافه نخواهند شد و آرشیو جدیدی برای آن ساخته خواهد شد. به عنوان مثال شما عنوان آرشیو یادداشتهای مهرماه 87 را تغییر میدهید و آن را به صورت زیر در می آورید:
مهرماه 87 - سیاسی ها
چنانچه در مرحله ی بعدی آرشیو خودکار، یادداشتی بخواهد به آرشیو مهرماه اضافه شود به آرشیو ویرایش شده اضافه نخواهد شد و آرشیو جدیدی با عنوان مهرماه 87 ساخته خواهد شد و یادداشت آرشیو نشده به آن اضافه خواهد شد.

کلمات کلیدی:
با امکان جدید کاربران پارسی بلاگ می توانند برای هر یادداشت وبلاگ تا سقف 120 کارکتر، کلمه ی کلیدی تعریف کنند که طول هر کلمه کلیدی ( که با + از یکدیگر جدا می شوند) نباید بیش از 64 کارکتر باشد. از این کلمات برای دسته بندی یادداشتهای وبلاگ نیز می توان استفاده کرد. به عنوان مثال برای اینکه یادداشتهای سیاسی وبلاگ را مشخص کنید کافیست در بخش کلمات کلیدی «سیاسی» را نیز وارد کنید. به صورت خودکار در فهرست دسته بندی یادداشتهای وبلاگ - که در مکان فهرست موضوعی یادداشتها قبلی نمایش پیدا میکند- یا در لینک کلمات کلیدی زیر یادداشت با کلیک بر روی کلمه ی« سیاسی » کل یادداشتهای وبلاگ که این کلمه ی کلیدی را دارند به نمایش درخواهند آمد.
نکته ی 1: چرا کلمات کلیدی انتخاب شده برای یادداشت من زیر یادداشت نمایش پیدا نمی کند؟
برای اینکه کلمات کلیدی زیر یادداشتهای وبلاگتان نمایش پیدا کند حتما باید تگ <*NoteSubject*> در کدهای قالب وبلاگتان قرار داشته باشد. این تگ در قالبهای پیش فرض سایت قرار دارد و در وبلاگهایی که قالب خود را ویرایش نکرده اند نیازی به تغییرات نیست اما اگر این تگ در قالبتان نیست آن را در مکان صحیح آن قرار دهید تا کلمات کلیدی زیر یادداشتهایتان به نمایش درآیند.
برای آشنایی بیشتر با تگ کلمات کلیدی به وبلاگ پشتیبانی پارسی بلاگ مراجعه کنید.
نکته ی 2: چگونه می توانم کل کلمات کلیدی وبلاگ را مدیریت کنم و تغییراتی در آنها ایجاد کنم؟
چنانچه قصد ایجاد تغییرات در کل کلمات کلیدی وبلاگتان دارید، مثلا میخواهید کلمه ای را حذف کنید یا یادداشت های قبلی را به یکی از کلمات مورد نظر وبلاگتان اضافه کنید می توانید در صفحه ی مدیریت کلمات کلیدی وبلاگتان این کار را انجام دهید. این صفحه در بخش میزکار پیشرفته ی وبلاگ زیر منوی موضوعات وبلاگ در دسترس است. لینک میانبر آن نیز در صفحه ی ارسال یادداشت مقابل کادر کلمات کلیدی با عنوان «دسته بندی نوشته ها» در دسترس می باشد.


اسلایدر